Fans of Mahn Robert Ba Zan

ကရင္လက္နက္ကုိင္ တပ္ေပါင္းစံုမွ ရဲေဘာ္မ်ားသုိ႔ - အပိုင္း (၁၀)


ဒီအပတ္ ဗမာ့စစ္ပညာထဲက ဗမာတပ္မေတာ္မွ ေပၚလစီေရးဆဲြသူေတြ က်င့္သံုးခဲ့တဲ့ စစ္နည္းဗ်ဴဟာ (၂၉) ခ်က္ထဲက က်န္တဲ့အပုိင္းေတြကုိ ဆက္လက္ေဖၚျပပါမယ္။ ရန္သူေတြ ဘာလုပ္တတ္သလဲ၊ ဘယ္လုိ လွည့္စားခဲ့သလဲ၊ ဘာေတြဆက္လုပ္ႏိုင္သလဲဆုိတာ သိရွိဖို႔ ရန္သူထုတ္ စာအုပ္စာတမ္းေတြ ေလ့လာ သံုးသပ္ႏိုင္ဖို႔လုိတယ္။ ကေလာင္သြားဟာ ဓါးသြားထက္ ထက္တာမို႔ စာေပဗဟုသုတမ်ားကို ရဲေဘာ္တို႔ ရွာေဖြခ်ိန္ မရတာေၾကာင့္ စုစည္း ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ ရန္သူဟာ မိမိတုိ႔ကုိ ဘယ္လုိၿဖိဳခဲြရမလဲ၊ ဘယ္လုိသတ္လွ်ဳိရမလဲဆုိတာ အၿမဲစဥ္းစားေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သူတုိ႔ လုိခ်င္တဲ့ေဘာင္ထဲ သတ္ကြင္းထဲ မေရာက္ဖို႔နဲ႔ မိမိတုိ႔က လက္ဦးမႈရွိရွိ အလစ္အငိုက္ ရရွိရန္ လႈပ္ရွားႏုိင္ဖို႔ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ျဖစ္တယ္။



(၁၈)၊ မကၠဗ်ဴဟာ (ပင့္ကူစစ္)

အကြက္အကန႔္၊ အတန္႔တန္႔လွ်င္၊ ဆီးဟန္႔ပိတ္ပင္၊ အတင္တင္တိ၊ ခ်ည္မွ်င္ရႈပ္ေထြး၊ ပင့္ကူေမွးသုိ႔၊ စည္းေဝးၿပဲ့ၿပဲ့၊ ေရြ႕ေရြ႕ကဲ့လ်က္၊ ေပါင္းဖဲြ႔ထုိမွ်၊ တပ္ပံုခ်မူ၊ မကၠဗ်ဴဟာ (အတန္႔တန္႔၊ အကန္႔အကြက္၊ အယွက္အတင္၊ ခ်ည္ျမွင္ရႈပ္ေထြး၊ ပင့္ကူေျမွးကဲ့သုိ႔၊ စည္းေဝးၿပဲ့ၿပဲ့၊ တေရြ႕ေရြ႕ကဲ့ဝွက္ရံုးစု၍ တပ္ပံုျပဳသည္)

အဓိပၸၸါယ္မွာ - ရန္သူသည္ ပင့္ကူအိမ္တြင္မိေသာ ယင္ေကာင္ကဲ့သုိ႔ ျပန္လမ္းမရွိေစရန္၊ တပ္ခ် ခင္းက်င္းထားေသာ စစ္မဟာဗ်ဴဟာ ျဖစ္ပါသည္။ ေျခလွမ္းတုိင္း လွမ္းတုိင္း ရန္သူ႔ ေသြးေျမ က်ေစရမည္ ဟူေသာ လက္သံုးစကားအတုိင္း စစ္ဖဲြ႔စည္းမႈ ျပဳလုပ္ထားျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သေဘာမွာ ကြက္ျပည့္ႏွင္းေသာ သေဘာပင္ ျဖစ္ပါသည္။

(၂ဝ)။ စိရ ဗ်ဴဟာ (ေရရွည္စစ္)

ျမစ္သီတာသုိ႔၊  ကုန္းမွာပိတ္ဆုိ႔၊  အစို႔စုိ႔လွ်င္၊  သူ႔ၿမိဳ႕ပတ္လည္၊  သူ႔ျပည္ရပ္ဝယ္၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ ေစာင့္ေနက်မူ၊ စိရဗ်ဴဟာ (သူ႔ၿမိဳ႕ကုိ ၾကည္း ေရ အထပ္ထပ္၊ ပတ္ပတ္ဝန္းရံ၊ စီမံခန္႔ထား၊ အစားအစာ၏ လံုေလာက္စြာျဖင့္၊ ႏွစ္ကာလရွည္၊ ႀကံစည္တုိက္ခုိက္သည္)

(၂၁)။ ဟာသ ဗ်ဴဟာ (စစ္ရႊင္)

တပ္တြင္ပါသား၊ မ်ားစြာဝန္းယွက္၊ တုိ႔ရဲမက္ကုိ၊ စိတ္စက္ခ်မ္းသာ၊ ရႊင္လန္းစြာလ်က္၊ ရိကၡာဆန္ေရ၊ ဝေျပာေစဟု၊ ေရာက္ေလသမွ်၊ ကံမစမူ၊ ဟာသဗ်ဴဟာ၊ ႐ႈဘြယ္သာတိ (တပ္တြင္ပါသမွ်၊ သူရဲသူခက္၊ ရဲမက္ဗုိလ္ပါတုိ႔၊ စိတ္ႏွလံုးရႊင္ၿပံဳး ခ်မ္းသာစြာရွိေအာင္၊ ငါးပိ၊ ဆား၊ စပါးဆန္ေရ၊ ေရႊေငြမွစ၍ မစျဖန္႔ျဖဴးသည္)

အဓိပၸၸါယ္မွာ - စစ္သည္တုိ႔အား စိတ္ဓါတ္မိမိဘက္က အၿမဲတက္ၾကြ၍ ေနေစရန္ႏွင့္ ရန္သူ႔ဘက္က စိတ္ဓါတ္ က်ဆင္းေစရန္ ပဲြလမ္းသဘင္ ဆင္ယင္က်င္းပလ်က္ စစ္ရႊင္ကုိ အသံုးျပဳရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ေဆာင္းပါးရွင္
မန္းေရာဘတ္ ဘဇန္


0 comments:

Post a Comment