Fans of Mahn Robert Ba Zan

က်ေနာ္ႏွင့္ (ယြားေဟလူ) သုိ႔မဟုတ္ ပိြဳင့္ (၄၉၁) - အပိုင္း (၁၀)


 အပိုင္း (၉) ကိုဒီေနရာမွာ ႏွိပ္ၿပီး ျပန္လည္ေလ့လာ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။

မိမိႏွင့္ တပ္ရင္း႐ုံးအဖဲြ႕ နံနက္စာစားၿပီး ေတာင္ေျခဆင္းသြားသည္။ ဘုန္းႀကီးကုိ ခြင့္ပန္ၿပီး ၿခံဳႏြယ္ေပါင္းပင္မ်ားကုိ ရွင္းသည္။ ေရတြင္းထဲရွိ မ်က္၊ ေပါင္းပင္မ်ား ရွင္းၿပီး ျပန္တူး ေပးသည္။ ေရၾကည္ေရသန္႔မ်ား ထြက္လာသည္။ လူထု စည္း႐ုံးေရးလုပ္ငန္း အဆင့္(၁) ျဖစ္သည္။ အဆင့္(၂) အျဖစ္ - ဘာလုပ္ရမည္ကုိစဥ္းစားသည္။ မိမိတပ္ရင္းဌာနခ်ဳပ္ (ကီးဒုိ) ကုန္း၏ အေရွ႕ဘက္ရွိ ေတာင္ယာမ်ား၌ စပါးမ်ား ေရႊဝါေရာင္သန္းေနျပီး ရိတ္သိမ္းရန္ အခ်ိန္တန္ေနပါၿပီ။ တေန႔ နံနက္စာ စားျပီး မိမိခ်စ္ဇနီး အပါအဝင္ ရဲေဘာ္ တပ္စုတစ္စု ေခၚ၍ ေက်းရြာလူႀကီးကုိခြင့္ပန္ၿပီး ေတာင္ယာစပါးမ်ားကုိ ရိတ္ၾကသည္။

စပါးႏွံမ်ားကုိ လက္မႏွင့္ ဆိတ္ခူး၍ ႂကြပ္ႂကြပ္အိပ္ထဲ အျပည့္ထည့္၊ လယ္ရွင္အိမ္ ထမ္းပုိ႔ၾကပါသည္။ ထုိအေတာအတြင္း အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး ထမင္းစားရန္ လာေခၚသည္။ ေတာင္ယာပုိင္ရွင္ ျဖစ္သည္။ ေကာင္ညင္းႏွင့္ ငါးပိေထာင္း ျဖစ္သည္။ လူထုေစတနာရွိ၍ ထင္သည္၊ နတ္သုဒၶါတမွ် အရသာရွိလွသည္။ ေတာင္ယာတခုလံုး ၿပီးသြားသျဖင့္ စခန္းသုိ႔ ျပန္ရန္ ျဖစ္သည္။ မျပန္မွီ ေက်းရြာလူၾကီးအား မက်န္းမာသူမ်ားရွိပါက မိမိတပ္ေဆး႐ုံတြင္ လာေရာက္ကုသႏိုင္ေၾကာင္း အေၾကာင္း ၾကားခဲ့သည္။ အနည္းငယ္မွ် လူထုအက်ဳိးျပဳ လုပ္ငန္း လုပ္ခဲ့႐ုံျဖင့္ လူထု၏ ခ်စ္ၾကည္ေလးစားမႈႏွင့္ လူထု၏ ေအးမွ်ေသာ ေမတၱာကုိ ရရွိခဲ့သည္။


မွတ္ခ်က္။

- သဘာဝ အကာအကြယ္ထက္ လူထုအကာအကြယ္က ပုိလံုျခံဳတယ္ဆုိတဲ့ ေတာ္လွန္စစ္ (ဒႆန) တစ္ခုကုိ ေတြ႕ရွိခဲ့သည္။

မိမိတပ္ရင္း တပ္ေထာက္ ဗုိလ္သန္းဝင္း ၿမိဳ႕ထဲသို႔ ေစ်းဝယ္သြားတုိင္း ေဆး႐ုံသြားလုိေသာ ရြာသားမ်ားကုိ ေခၚသြားေလ့ ရွိသည္။ အေျခခံလူတန္းစားမ်ား ျဖစ္သည္။ လူထု၏ အခက္အခဲကုိ ကူညီေျဖရွင္းေပးပါဆုိသည့္ လူထုလမ္းစဥ္ကုိ က်င့္သံုး ျခင္း ျဖစ္သည္။

တပ္ရင္းသင္တန္းဌာန တာဝန္ခံ ဗုိလ္ေနာင္ေနာင္မွ အေျခခံစစ္သင္တန္း အပါတ္စဥ္ (၁) စဖြင့္သည္၊ သင္တန္းသား (၄ဝ) ခန္႔ ရွိသည္၊ မိမိတပ္မွဴးမွ ရဲေဘာ္မ်ား ပုိ႔လာသည္။ ဗံုးဌာန တာဝန္ခံ ဗုိလ္ေက်ာ္လွမွ ဗံုးသင္တန္း ေပးသကဲ့သုိ႔ စာမတတ္သူ ပေပ်ာက္ေရး စီမံခ်က္အတုိင္း မူလတန္းေက်ာင္းဖြင့္သည္။ ရဲေဘာ္မ်ား၏ သားသမီးမ်ား၊ (မိမိသမီးႏွစ္ဦး)၊ တပ္ၾကပ္ ေအာင္သန္း (ဗုိလ္ေသြး) အဖဲြ႕မွ ပါလာသူ၏ သားႏွစ္ဦး၊ ရဲေဘာ္ေလးမ်ား ျဖစ္သည့္ (မုိဟာမက္ ဟာရြန္) (ပသွ်ဴး)၊ သိန္းဝင္းေလး (ဘိတ္သား) (ယြားေဟလူ တုိက္ပဲြ၌ က်ဆံုး) ႏွင့္ အျခားရဲေဘာ္တုိ႔ျဖင့္ ေက်ာင္းဖြင့္ထားသည္။

မွတ္ခ်က္။

(မုိဟာမက္ အီစြပ္) သည္ မိမိ တပ္မဟာ (ရ)၊ တပ္ရင္း (၂၃)၊ စစ္ေၾကာင္းမွဴး တာဝန္ယူစဥ္မွ စ၍ တပ္ရင္း (၁၉)၊ တပ္ခဲြ (၄) မွဴး၊ တပ္ရင္း (၁၉) ႐ုံးထုိင္မွဴး၊ ေကာ္သူးေလ မြတ္စလင္လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္ဖဲြ႕ တပ္မွဴး၊ ယခု တပ္ရင္း (၁၂) ဒုတိယ တပ္ရင္းမွဴးတုိင္ တစုိက္မွတ္မွတ္ပါလာသူ ျဖစ္သည္)

ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္၌ ဖြင့္ေသာ တရားေရးသင္တန္းသုိ႔ တပ္ၾကပ္ ေစာေကာ္ဒုိ၊ အရာခံ ဗုိလ္ေစာသူးသူး တုိ႔ ႏွစ္ဦး၊ အပါတ္စဥ္ (၃) ဗုိလ္သင္တန္းသုိ႔၊ အရာခံဗုိလ္ ေသာထူး (ယြားေဟလူ တုိက္ပဲြ၌ က်ဆံုး)၊ တပ္ၾကပ္ မန္းျငိမ္းျငိမ္း၊ တပ္ၾကပ္ မန္းလွထြန္းဦး (၄င္းတုိ႔ႏွစ္ဦးလံုး တတိယႏိုင္ငံသုိ႔ ေရာက္ရွိ) တုိ႔ (၃) ဦး အားေစလြတ္လုိက္သည္။

မိမိလည္း တပ္ရင္း စည္းေဝးခန္းမ၌ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး လမ္းစဥ္၊ လုပ္ငန္းစဥ္၊ ေျပာက္က်ား စစ္ဆင္ေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရး (Universal Declaration of Human Rights) ဘာသာရပ္၊ စည္း႐ုံးေရး ဘာသာရပ္မ်ားကုိ ပုိ႔ခ်ေနသည္။ “စစ္တုိက္ရင္း ေလ့လာ - ေလ့လာရင္း စစ္တုိက္”ဆုိသည့္ မူကုိ က်င့္သံုးေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္မွ ဗုိလ္ထိန္လင္းႏွင့္ တပ္ဖဲြ႕ (ကီးဒုိ) အတက္၊ ေတာင္စြယ္ထိပ္တစ္ခု၌ တဲေဆာက္၊ ကတုတ္က်င္း တူးေနၾကသည္။ ရန္သူကုိတုိက္ဘုိ႔ ျပင္ေနၾကသည္။ ထုိကာလမ်ားအတြင္း တပ္မဟာဌာနခ်ဳပ္တြင္ (DAB) စစ္ေၾကာင္းဖြင့္ရန္ ျဖစ္သျဖင့္ ဗုိလ္ရာဇာ ရခုိင္အဖဲြ႕၊ ဗုိလ္အပ္ဒူလာ မြတ္စလင္အဖဲြ႕ႏွင့္ ဗုိလ္ထိန္လင္း ေက်ာင္းသားအဖဲြ႕ မ်ားကုိ ျပန္မွာသျဖင့္ ျပန္ပုိ႔ရန္ စီစဥ္ရသည္။ ဗုိလ္ထိန္လင္း၏ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ တပ္ဖဲြ႕ ျပန္လည္ မထြက္ခြာမွီ ၄င္းတုိ႔အား လမ္းခရီးတေလ်ာက္စားရန္ ရိကၡာ၊ ေဆးဝါး၊ ေငြ (၅ဝဝ) က်ပ္ႏွင့္ (ဝမ္းခါ) တုိက္ပဲြ၌ မိမိတုိ႔သိမ္းပုိက္ရရွိခဲ့ေသာ လက္နက္ အပါအဝင္၊ တပ္မဟာ (၆) (KE) ဖူးေရာဘင္ထံမွ မိမိတုိ႔ လုပ္အားျဖင့္ ရခဲ့ေသာ (RPG) တစ္လက္ေပါင္း (၁၄) လက္ ဒီမုိကေရစီ လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးလုိက္သည္။ ခရီးမထြက္မွီ မိမိအား ရွစ္ခုိးဂါရဝျပဳၾကသည္။ မိမိမွ ေဘးကင္းေစေၾကာင္း၊ ခလုပ္ကသင္း ကင္းေစေၾကာင္း၊ က်န္းမာၾကေစေၾကာင္း၊ တုိက္ပဲြတစ္ရာ ေအာင္ပဲြတစ္ရာ ရေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းေပးလုိက္သည္။

၄င္းတုိ႔ထြက္ခြာသြားေသာ္ ခရီးရွည္ခ်ီတက္သြားေသာ မိမိသားမ်ားကုိ လြမ္းဆြတ္သကဲ့သုိ႔ ခံစားမိသည္။

ဗုိလ္ထိန္လင္း၏ ေက်ာင္းသားအဖဲြ႕ရွိ ကုိမ်ဳိးဝင္း ဆုိသူသည္ မိမိတုိ႔အဖဲြ႕တြင္ ဆက္လက္ေနလုိသျဖင့္ ၄င္းတုိ႔ႏွင့္ ျပန္မလုိက္ေတာ့ဘဲ မိမိတုိ႔အဖဲြ႕ႏွင့္ ေနခဲ့သည္။

မွတ္ခ်က္။

ႏိုင္မ်ဳိးဝင္းသည္ မြန္လူငယ္တစ္ဦး၊ ေခတ္ပညာတတ္တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးႏွင့္ ဒီမုိကေရစီေရးကုိ ျမတ္ႏိုးသူ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူ႔အက်ဳိးေဆာင္သူ ျဖစ္သည္။ ျပည္သူလူထု၏ ေမတၱာကုိ ရရွိသူျဖစ္ၿပီး လူထုေထာက္ခံမႈ ရရွိသူ ျဖစ္သည္။ (တတိယႏိုင္ငံေရာက္ေနသူ ျဖစ္ျပီး တကၠသုိလ္တစ္ခုတြင္ ပညာဆည္းပူးေနသည္)။ (၄င္းႏွင့္ ပါတ္သက္၍ က်ေနာ္ႏွင့္ ေက်ာက္ညႇပ္ ေဆာင္းပါးတြင္ေဖၚျပပါမည္)။

(ယြားေဟလူ) စခန္း၌ မိမိတုိ႔တစ္ဖဲြ႕သာ က်န္ေတာ့သျဖင့္ လံုျခံဳေရး စီမံခ်က္ကုိ ပုိ၍လုပ္ေဆာင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ လြယ္ကူေစရန္အတြက္ အလယ္စည္းတြင္ တာဝန္ ယူၾကေသာ (၅)ေယာက္ တစ္ဖဲြ႕ကုိ ဆက္သြယ္ေရး စကားေျပာစက္ Icom (2G) မ်ား ထုတ္ေပးသကဲ့သုိ႔ တပ္ရင္း၊ တပ္ခဲြႏွင့္ဌာနမ်ားသုိ႔ စုစုေပါင္း စကားေျပာစက္ အလံုး (၃ဝ) ေက်ာ္ ဝယ္ယူတတ္ဆင္ေပးထားသည္။ ကမ္း႐ိုးတမ္း၌ လႈပ္ရွားေနေသာ တပ္ၾကပ္ႀကီး တင္ထြန္း တပ္စိတ္အား ဆက္သြယ္ညြန္ၾကားရန္ အတြက္ (Control) စက္ႀကီးတစ္လံုး၊ ရန္သူ႔ သတင္း ၾကားျဖတ္နား ေထာင္ရန္ (Sony) စက္ႀကီးတစ္လံုးကုိပါ ဝယ္ယူထားၿပီး ျဖစ္သည္။

ဗုိလ္ေသြးအဖဲြ႕ မိမိတုိ႔ႏွင့္ ပူးေေပါင္းလုိက္ေသာအခါ တန္ဘုိးႀကီးမားေသာ ရဲေဘာ္ညီအစ္ကုိ ႏွစ္ဦးကုိ ရလုိက္သည္။ (ကုိမုိး) ႏွင့္ (ကုိေႏြ) ဆုိသူႏွစ္ဦး ျဖစ္ၿပီး မိမိတုိ႔ တပ္ရင္း၏ (နား) မ်ား ျဖစ္သည္။ စကားဝွက္ေဖၚရာတြင္ အလြန္ကၽြမ္းက်င္လွသည္။ တေန႔ ၄င္းတုိ႔အလုပ္တဲသုိ႔ သြား၍ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ စီစဥ္သည္။ တဲသုိ႔ ဝင္သည္ႏွင့္ ေဆးေျခာက္နံ႔ မ်ားျဖင့္ ဆီးႀကိဳသည္။ (ဒညတ) စခန္းမွပါလာေသာ အေမြကုိ ဆက္ခံေနျခင္း ျဖစ္မည္။ ႏိုင္ငံတကာ တပ္မေတာ္မ်ား၌ အရက္ေသာက္စားျခင္းကုိ ခြင့္ျပဳထားလင့္ကစား၊ မိမိတုိ႔ တပ္မေတာ္၌ မူးယစ္ေသာက္စားျခင္းကုိ ပိတ္ပင္ထားရာ ပိတ္ပင္ထားသည့္ထဲ၌ အရက္ ပါဝင္သည္။ အရက္ မေသာက္ရန္ ေသာက္ၿပီး မမူးရန္၊ ျပသနာမရွာရန္၊ ျပႆနာ အႀကီးအေသးအလုိက္ အေရးယူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ညႊန္ၾကားထားသည္။ အရက္္မွ လဲြ၍ က်န္မူးယစ္ေဆးဝါးမ်ား မသံုးရန္ တင္းၾကပ္စြာ စည္းကမ္းထုတ္ထားျပီး ျဖစ္သည္။

ေရႊဖ်င္းႀကီး ေရႊြဖ်င္းေလး ညီေနာင္ျဖစ္သည့္ (ကုိမုိး ႏွင့္ ကုိေႏြ) တုိ႔အား တပ္မေတာ္ဥပေဒႏွင့္ မၿငိစြန္းေစရန္ႏွင့္ လြတ္ကင္းေစရန္အတြက္ -

“ဒီလုိ လုပ္ရေအာင္ဗ်ား၊ ေဆးေျခာက္အစား အရက္အစားထုိးရင္ မရဘူးလား”။ “တပါတ္ကုိ (စပါးႏွံ) ထုိင္းခ်က္အရက္ ႏွစ္လံုးေပးမယ္၊”

“ရပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ (Feeling) က မတူဘူးဗ်”တဲ့။

ဟုတ္ႏိုင္ပါသည္၊ (Feeling) ဘယ္ေလာက္ရွိသည္ကုိ ၄င္းတုိ႔ႏွင့္အတူ ရွိေနေသာ (ေၾကာင္ထီး) အနက္ တစ္ေကာင္သည္ပင္ အျမဲ (Feel) တက္ေနသည္ဟု ထင္ရသည္။

ေဆာင္းပါးရွင္ - ဖထီး မန္းေရာဘဇန္

0 comments:

Post a Comment